Frukosttips med Quorn Vegan Pepperoni
Foto: Quorn

Frukosttips med Quorn Vegan Pepperoni

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

annons

Här är sex snabba tips på frukostmackor med vegansk pepperoni.

Cream cheese-råg med vegansk pepperoni
Klimatavtryck 0,25 kg CO2e/portion.

Skär en tomat i skivor. Bred vegansk cream cheese på rågbröd. Lägg på Quorn Vegan Pepperoni och tomatskivor. Toppa med vitlöksgroddar, solrosskott och färska örter.

Cream cheese-råg med vegansk pepperoni & ost
Klimatavtryck 0,27 kg CO2e/portion.

Skär upp gurkskivor. Bred vegansk cream cheese på rågbröd. Lägg på vegansk ost, Quorn Vegan Pepperoni och gurka. Toppa med vitlöksgroddar.

Cream cheese-råg med vegansk pepperoni och tomat
Klimatavtryck 0,34 kg CO2e/portion.

Skär valfria små tomater i lagom stora bitar. Bred vegansk cream cheese på rågbröd. Lägg på några blad mangold, tomater och Quorn Vegan Pepperoni. Toppa med färska örter.

Vegansk pepperoniråg med rödbetshummus
Klimatavtryck 0,20 kg CO2e/portion.

Mixa ihop en rödbetshummus (se recept nedan). Bred hummus på rågbröd. Lägg på Quorn Vegan Pepperoni. Toppa med rödbetsgroddar och färska örter.

Tomat- och rödbetsråg med vegansk pepperoni
Klimatavtryck 0,32 kg CO2e/portion.

Mixa ihop en rödbetshummus (se recept nedan). Skär några valfria små tomater i lagom stora bitar. Bred hummus på rågbröd. Lägg på vegansk ost, Quorn Vegan Pepperoni och tomater. Toppa med färska örter.

Levain med vegansk pepperoni och paprika
Klimatavtryck 0,33 kg CO2e/portion.

Skär upp paprikaskivor. Bred vegansk cream cheese på skivad levain. Lägg på Quorn Vegan Pepperoni och paprika. Toppa med mangold.

Rödbetshummus

Mixa ihop 3 förkokta rödbetor, 380g kikärtor, 2 vitlöksklyftor, 4 msk olivolja, 1 msk tahini, 1 tsk spiskummin och saften från en halv citron. Smaka av med salt och peppar.

relaterat

Granola

Granola med espresso och chokladnibblets

Den här lyxiga espresso-granolan passar till både frukost och mellanmål. Tillsätt en frisk, kall yoghurt och plötsligt har du en energirik och smarrig måltid framför

Grönsaker

Helgfrukosten som ger dig det lilla extra

Helena Pedone är licensierad kostrådgivare och har hemsidan pedonestallrik.se. Vi på Mattrender bjuder på en inspirerande frukostnyhet som ännu inte är ute på hennes hemsida.

Bröd

Scones på kvarg

Tänk dig en riktigt lång och skön helgfrukost. Tänk dig nu hur riktigt kvargfluffiga och varma scones kommer ut ur ugnen. Kan det bli bättre?

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

annons

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.