Efter en lyckad lansering under 2021 där Spendrups introducerade White Claw Hard Seltzer Lime på den svenska marknaden är det nu dags för ytterligare en smak: Mango. Kategorin hard seltzer, som är dryck av kolsyrat vatten, alkohol och en smaksättare, växer stadigt över hela världen. White Claw Hard Seltzer är den globala marknadsledaren. Ett globalt fenomen som dominerat sociala medier och nästan fått kultstatus i en målgrupp som värdesätter en aktiv livsstil. Lanseringen i Sverige mottogs väl och White Claw är idag nummer ett av internationella hard seltzers på Systembolaget. Inför en sommar utan restriktioner laddar Spendrups och White Claw nu upp för att möta efterfrågan från krogar såväl som konsumenter.
När fler tvingades stanna hemma under pandemin, såg vi en ökning av en redan stark trend, där konsumenten allt oftare väljer drycker med lägre alkoholhalt men som inte vill kompromissa med smaken Med White Claw Hard Seltzer prickade vi rätt i målgruppen Under året har det varit många som hört av sig till oss med frågor om fler smaker vilket gör det extra kul att nu kunna erbjuda White Claw Hard Seltzer Mango på den svenska marknaden, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken på Spendrups.
För den lena smakprofilens skull destilleras spriten tre gånger. Sedan tillsätts kolsyrat källvatten och naturliga smaker, i detta fall mango. Slutresultatet blir en uppfriskande glutenfri dryck med bara 95 kalorier, 2g socker, 2g kolhydrater, 0 gram fett och en alkoholhalt på 4,5 procent per 330ml. En dryck som möter efterfrågan från målgrupper som värdesätter möjligheterna till en aktiv livsstil utan kompromisser. White Claw Hard Seltzer tar position i en växande kategori på den svenska marknaden där lägre alkoholhalt spelar en allt viktig roll för konsumenten.
Så smakar White Claw Hard Seltzer Mango:
White Claw Hard Seltzer Mango är en sommartropiskt lätt och bubblig dryck med fräscha uppfriskande toner av mango. Den avnjuts med fördel väl kyld som den är, direkt ur den ikoniska burken.
White Claw Hard Seltzer Mango är tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment (nr 55999) från och med 1 mars 2022. Pris 24:90 kr. Produkten kommer även att finnas tillgänglig i barer och restauranger runt om i landet.