annons

SodaStream lanserar smakerna BUBLY DROPS
Foto: PepsiCo

SodaStream lanserar smakerna bubly drops

Sedan 2019 äger PepsiCo kolsyremaskinstillverkaren SodaStream som nu inleder ett samarbete med ett annat PepsiCo-ägt varumärke, nämligen det amerikanska dryckesvarumärket bubly.

Sedan 2019 äger PepsiCo kolsyremaskinstillverkaren SodaStream som nu inleder ett samarbete med ett annat PepsiCo-ägt varumärke, nämligen det amerikanska dryckesvarumärket bubly.

SodaStream utökar sin smakportfölj genom att lansera bubly drops-smakerna på den svenska marknaden. Från och med september finns bubly drops tillgängliga hos utvalda återförsäljare runt om i landet. Men redan i slutet av augusti fanns smakerna till försäljning genom en prelaunch på SodaStreams hemsida. Bubly drops innehåller varken kalorier, sötningsmedel eller koffein och lanseras i smakerna citron, granatäpple, persika och passionsfrukt.

Samarbetet går i linje med åtagandena som såväl SodaStream som bubly vidtagit gällande hållbarhet och minskning av engångsplast. 2019 meddelade bubly att deras produkter inte längre skulle finnas tillgängligt i plastförpackningar. Genom SodaStreams bubly drops-smaker, som kommer i glasflaskor, erbjuds nu dessutom konsumenterna ytterligare ett hållbart alternativ genom möjligheten att göra sin egen bubly-smak hemma.

– Bubly drops är den perfekta förlängningen av vårt smakutbud och en del av ett av de snabbast växande segmenten av kolsyrad dryck, nämligen osötat smaksatt vatten. Lanseringen markerar ett spännande samarbete mellan två varumärken och förstärker vårt åtagande att erbjuda konsumenter drycker som de efterfrågar och som dessutom är bra för både dem och planeten, säger Eyal Shohat, VD för SodaStream.

– Vi har utvecklat en otrolig fanbase och genom bublys lekfullhet har vi snabbt blivit ett av de största varumärkena i vår kategori av kolsyrat vatten. Vi är stolta över vårt samarbete med SodaStream och genom det kunna erbjuda våra smaker till deras hemma-plattform. Genom samarbetet blir bubly det första varumärket inom kolsyrat vatten som finns tillgängligt i dessa två format, säger Stacy Taffet, Vice President Water Portfolio för PepsiCo.

SodaStreams bubly drops-smaker har utvecklats genom ett samarbete mellan PepsiCo och SodaStreams forskning- och utvecklingsteam. Detta för att säkerställa den goda och högkvalitativa smaken som konsumenter förväntar sig av bubly.

SodaStream och bubly delar varumärkesvärden som grundar sig i lekfullhet och sociala värden. Genom lanseringen av bubly drops erbjuder de två varumärkena konsumenter ett roligt, hälsosamt och hållbart kolsyrat vatten.

relaterat

annons

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

  • Skny Btch

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.