annons

Söderhallarna satsar på liveshopping med kända matinspiratörer i höst
Foto: Atrium Ljungberg

Satsar på liveshopping med kända matinspiratörer

I mitten av oktober drar Söderhallarna i gång storsatsningen Saluhall Live – digital liveshopping med fokus på mat och dryck.

I mitten av oktober drar Söderhallarna i gång storsatsningen Saluhall Live – digital liveshopping med fokus på mat och dryck.

13 oktober kommer matintresserade i hela landet att kunna ta del av Saluhall Live från Söderhallarna i Stockholm. Två gånger i månaden bjuds det på livestreamad matinspiration med olika handlare och matprofiler, där tittarna snabbt och smidigt kan klicka hem produkter direkt i webbshoppen. Satsningen leds av Hela Sverige Bakar-profilen, Mattias Celinder.

– Under det senaste året har många haft tid att fördjupa sitt intresse för mat och upptäckt hur rolig mat- och dryckesvärlden är. Vi vill uppmuntra detta och samtidigt, genom att digitalisera vårt erbjudande, tillgängliggöra vårt utbud till en bredare publik över hela landet. Liveshopping har vunnit mark senaste åren, men framför allt inom mode. Vi ser stor potential i att överföra detta nya sätt att handla även till mat och på så vis föra våra hyresgäster närmare kunden, säger Julie Améen, affärsutvecklingschef Nya affärer på Atrium Ljungberg.

Först ut i Saluhall Live är Melanders Fisk från Söderhallarna och deras grundare, fiskekungen Nisse Molinder. De kommer att duka upp den perfekta skaldjursfrossan och ge ovärderliga tips på hur man bäst kokar kräftor, hur man får upp farten när man skalar och vad som passar att dricka till.

– På Melanders vill vi vara mer än en fiskbutik och restaurang. Vi vill underhålla och överraska våra kunder samtidigt som vi alltid strävar efter att utveckla branschen. Vi var tidiga med krogkassar och förra året anordnade jag fiskskola på YouTube. I Saluhall Live tar vi nästa steg ihop med våra kollegor i Söderhallarna. Nu bjuder vi in hela Sverige till vår skaldjursfrossa, säger Nisse Molinder på Melanders Fisk.

Andra hyresgäster som kommer vara med under hösten är bland annat Waipo South och en ny restaurang med fokus på det italienska köket.

Som en del av kampanjen kommer Söderhallarna även att bjuda in kända matprofiler. Dessa kommer att underhålla och utbilda matintresserade genom liveshopping, cook-a-longs, produkttips och matlagningshacks. Varje person kommer att planera och genomföra ett liveshoppingavsnitt med hjälp av produkter och råvaror från Söderhallarna. Bland annat gästas Saluhall Live av Christin Kashou, vinnare av Sveriges Mästerkock 2021, som kommer utmana
tittarna att prova nya produkter i den asiatiska butikens stora och outforskade utbud. Vidare bjuder Nisse Hallberg, komiker med förflutet som kock på flera framstående restauranger, in till en cook-a-long med en Mystery Box fylld med okända ingredienser.

Saluhall Live startar i mitten av oktober och sänds i samarbete med livevideobolaget Bambuser
fram till sommaren 2022.

relaterat

annons

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

  • Skny Btch

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.