Nu lanseras en modern vermouth med distinkt bitter och söt smak, på den svenska marknaden.
Lanseringen av Martini Fiero är en del av en storsatsning på att göra drinken Fiero & Tonic till ett givet alternativ för törstiga svenskar i sommar.
Martini Fiero är en uppfriskande dryck gjord på hundra procent naturliga ämnen, med smak av citrus och blodapelsin. Citrussmaken kommer från söta apelsiner från spanska Murcia. Alla apelsiner skalas för hand och får hänga på tork i solen under flera veckor innan de är redo för blendingprocessen.
Drinken Fiero & Tonic består av hälften Martini Fiero, hälften tonicvatten. Bubblorna från tonicvattnet hjälper att lyfta Martini Fieros fruktiga smak. Tillsammans ger de en fräsch drink med mycket smak som passar perfekt i värmen.
– Vi vet att det finns en stor efterfrågan bland svenskar på spritzliknande drinkar med lägre alkoholhalt, som man kan avnjuta på uteserveringar i solen men som också är enkla att blanda hemma. Fiero & Tonic är en drink vi hoppas ska bli ett självklart alternativ, i synnerhet nu på sommaren, säger Christian Asmussen, Brand Manager för Martini Fiero i Sverige.
Martini är ett anrikt varumärke från Italien med en lång och spännande historia. Kombinationen av spännande smaker och trendkänslighet har gjort varumärkets många produkter till några av världens mest uppskattade. Martini Fiero är ett av varumärkets största satsningar någonsin, och har redan börjat etablera sig i framför allt södra Europa.
Drinken Fiero & Tonic finns för närvarande tillgänglig på flera restauranger runtom i Sverige där det kommer att arrangeras flera events för att uppmärksamma den nya drinken. Bland annat på Calle P, Berns, Stureplan 1 och Mr French i Stockholm, Cielo Rooftop och Port de Soleil i Göteborg samt Kajuteriet, Badhytten Skanör och Grappa i Malmö.
Martini Fiero har en alkoholhalt på 14,9 procent och finns tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment.