annons

Megatrenden "hard seltzer" fortsätter i Sverige

Megatrenden ”hard seltzer” fortsätter i Sverige

Trenden från USA, med alkoholhaltigt kolsyrat vatten med lågt sockerinnehåll, verkar vara här för att stanna.

Trenden från USA, med alkoholhaltigt kolsyrat vatten med lågt sockerinnehåll, verkar vara här för att stanna.

Truly Wild Berry med smak av skogsbär gjorde entré på den svenska marknaden i februari – nu är det dags för en ny smak med Truly Red Grapefruit som har tydliga toner av röd grapefrukt och päron.

– För den som tycker alkoläsk är söt och sliskig är Truly Hard Seltzer ett mycket fräscht alternativ med minimal sockerhalt. Idén till drycken uppkom ur viljan att leverera en läskande dryck utan onödigt socker, tillsatser och kalorier, säger Malena Sigvardsson, produktchef på Galatea.

Hard Seltzer föddes i USA 2012, spunnen från efterfrågan av en dryck med ett lågt alkoholinnehåll och sockerhalt, som passar en aktiv livsstil. Föregångare till Hard Seltzer har tidigare gått under pseudonymer såsom exempelvis ”Hard Soda”, ”Spiked Water” och ”Skinny Bitch”. Försäljningsvolymerna i USA har vuxit med 100 procent per år sedan 2017, och Galatea var först ut i Sverige med att introducera segmentet i Sverige.

Vi har sett en stor efterfrågan för denna produkt hos våra svenska konsumenter. Idag finns allt från glass, chips och godis anpassade för den som vill hålla nere sockerintaget, och Hard Seltzer är ett komplement till den som önskar alkoholhaltig dryck utan onödigt socker eller tillsatser, avlutar Malena Sigvardsson, produktchef på Galatea.

Truly Red Grapefruit kan hittas här.

relaterat

annons

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

  • Skny Btch

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.