Butiksgrillen debuterade på 70-talet och blev snabbt en succé. Helt plötsligt var det möjligt att köpa en färdiggrillad kyckling redo att ätas på en gång. Men sedan dess har butiksgrillen i princip varit oförändrad – fram tills nu när Kronfågel lanserar butiksgrillen 2.0 med nya färdiggrillade produkter.
– Vi vet att många konsumenter önskar fler valmöjligheter gällande färdiggrillade alternativ. Därför valde vi att utveckla och förbättra butiksgrillen med ett nytt uppdaterat sortiment. Butiksgrillen är en otroligt bra utgångspunkt för att erbjuda våra konsumenter god, snabb och färdiggrillad mat. Kycklingen passar utmärkt till en sallad eller klyftpotatis och sås, säger Anders Ferlin, produkt- och innovationschef på Kronfågel.
Nytt sortiment med spännande smaker
Kronfågels populära KycklingSteak kommer att finnas färdiggrillad i butik. KycklingSteaken, som är en urbenad kycklingklubba, är smaksatt med Smoked Garlic och passar utmärkt att ha i sallader eller till lunch på språng. En annan god nyhet är Kronfågels Lårfilé BBQ Pepper, som är en otroligt saftig del av kycklingen. Utöver nykomlingarna görs också en uppdatering av den traditionella butiksgrillade hela kycklingen. Kycklingvingarna är smaksatta med BBQ Majsgrits.
– Kycklingvingarna med BBQ Majsgrits är otroligt krispiga och perfekt till mellanmål eller som snacks till fredagsmyset, tipsar Anders
Kronfågels hela grillkyckling har fortsatt en smak av timjan och vitlök och det är den säsongsvariant som tidigare sålt allra mest och är mest populär bland konsumenter. Den mustiga smaken av timjan, vitlök, oregano och lök är en perfekt kombination när hösten kommer.