Varumärket som år 1919 gav oss den ikoniska köksmaskinen förbereder sig för sin mest betydande milstolpe hittills: 100 år av skapande. För att markera detta speciella tillfälle hedrar KitchenAid sina matlagningsentusiaster som inspirerat varumärkets resa under åren.
Idén till KitchenAid föddes 1908 i Troy, Ohio, när ingenjören Herbert Johnson såg hur bagare använde tunga slevar för att blanda sina degar. 1919 lanserades den första produkten på marknaden. Idag, ett sekel senare, går startskottet för varumärkets 100-årsjubileum, genom att lansera köksmaskinen i den retroinspirerade färgen Misty Blue. Köksmaskinen kommer att säljas i en begränsad upplaga. Den mjuka blå färgen, med en antydan av grönt, blickar tillbaka till en av de första färgerna som KitchenAids köksmaskiner tillverkades i. Jubileet är en nostalgitripp där KitchenAid firar minnen som varumärket möjliggjort under de senaste 100 åren.
“Limited Edition Misty Blue påminner om KitchenAids klassiska stil och kommer att kittla nostalginerven över generationer, samtidigt som den kommer att fortsätta prestera i köket. Den hyllar alla våra passionerade hemmakockar som har varit inspiration i utvecklingen av våra produkter under det senaste seklet” säger Cecilia Liss, chef på KitchenAid Norden och Baltikum.
Medan den å ena sidan hedrar KitchenAids gedigna historia, reflekterar å andra sidan Limited Edition Misty Blue även KitchenAids fortsatta engagemang för att utveckla och designa produkter som hjälper hemmakockar att lyckas med sin matlagning. Den exklusiva designen kommer att inkludera specialdesignade detaljer så som en retroinspirerad KitchenAid-logga, frontfäste och dekorband.