annons

Foto Pressbild
Foto Pressbild

Färg, form och smak

– Nespresso lanserar nyheter för öga och gom

Nespresso utökar sortimentet inom sin mest kompakta maskinserie, Vertuo Pop, med två nya kulörer: Candy Pink och Lilac. Lanseringen är en del av ett fortsatt fokus på att kombinera design med funktion – där kaffe inte bara är en dryck utan även en del av det personliga uttrycket i hemmet.

Vertuo Pop är den minsta modellen i Nespressos Vertuo-serie och är framtagen för att kunna brygga olika koppstorlekar med ett enda knapptryck – från espresso till en större kopp kaffe. De nya färgvalen förstärker seriens karaktär som både platsbesparande och färgstark.

– Vertuo Pop är en färgstark favorit där den personliga stilen får skina, säger Linda Fazekas, Nordic Marketing Manager på Nespresso.

Samtidigt lanseras även en ny kaffekapsel: White Chocolate & Strawberry. Det är en smaksatt blandning baserad på Arabicabönor från Sydamerika och Afrika, med toner av jordgubbar, vit choklad, mjölk och karamell. Kapseln kan bryggas som den är, med mjölk – eller över is.

Både de nya färgerna och kapseln finns tillgängliga från 7 april, via Nespresso Boutiques och företagets webbshop. Kapslarna är gjorda av aluminium och går att återvinna genom metallinsamlingen eller direkt i butik.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

relaterat

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.