annons

[the_ad_group id=”1504″]

Foto Pressbild
Foto Pressbild

Färg, form och smak

– Nespresso lanserar nyheter för öga och gom

Nespresso utökar sortimentet inom sin mest kompakta maskinserie, Vertuo Pop, med två nya kulörer: Candy Pink och Lilac. Lanseringen är en del av ett fortsatt fokus på att kombinera design med funktion – där kaffe inte bara är en dryck utan även en del av det personliga uttrycket i hemmet.

Vertuo Pop är den minsta modellen i Nespressos Vertuo-serie och är framtagen för att kunna brygga olika koppstorlekar med ett enda knapptryck – från espresso till en större kopp kaffe. De nya färgvalen förstärker seriens karaktär som både platsbesparande och färgstark.

– Vertuo Pop är en färgstark favorit där den personliga stilen får skina, säger Linda Fazekas, Nordic Marketing Manager på Nespresso.

Samtidigt lanseras även en ny kaffekapsel: White Chocolate & Strawberry. Det är en smaksatt blandning baserad på Arabicabönor från Sydamerika och Afrika, med toner av jordgubbar, vit choklad, mjölk och karamell. Kapseln kan bryggas som den är, med mjölk – eller över is.

Både de nya färgerna och kapseln finns tillgängliga från 7 april, via Nespresso Boutiques och företagets webbshop. Kapslarna är gjorda av aluminium och går att återvinna genom metallinsamlingen eller direkt i butik.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

relaterat

Cocktailglas med Monterita – vinnardrink med Amaro Montenegro och tequila
DRINKTIPSET

Monterita

– italiensk bitter möter mexikansk hetta

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.