annons

[the_ad_group id=”1504″]

En tredjedel av svenskarna handlar mat på nätet

32 procent av svenskarna handlade livsmedel via internet förra året, en kraftig ökning från endast 25 procent året innan. Det visar nya siffror från Accenture, skriver Dagens Handel.
”Näthandel av livsmedel är fortfarande mindre etablerat än för många andra kategorier men vi förväntar oss en stark ökning framöver. Onlinetjänsterna blir allt smidigare och många hellre spenderar sin tid på familj eller jobb än att köa till kassan och bära hem mat. Ett förändrat beteende för en så vanlig vardagssyssla som att handla matvaror kommer såklart att ställa stora krav på såväl dagligvaruhandeln som distributörer, som behöver ställa om sina verksamheter mot att bli mer digitala”, säger Mattias Boman, ansvarig för Accenture interactive i Norden.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

relaterat

7-Elevens S-semla
Bakverk

7-Elevens S-semla med sötsyrligt

I år presenterar 7-Eleven en helt ny semla toppad med ett surt S-märke. Årets smak är en oväntad kombination och för tankarna tillbaka till 90-talet med sötsyrligt godis.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.