annons

En färgstark nyhet i likörportföljen
Foto: Altia

En färgstark nyhet i likörportföljen

Koskenkorva har det senaste året lanserat flera likörer med stor framgång. Först kom Ginger, därefter Lemon och senast Salmiakki. Nu är det dags för Koskenkorva Rhubarb att äntra den svenska likörscenen.

Koskenkorva har det senaste året lanserat flera likörer med stor framgång. Först kom Ginger, därefter Lemon och senast Salmiakki. Nu är det dags för Koskenkorva Rhubarb att äntra den svenska likörscenen.

Koskenkorva Rhubarb är det senaste tillskottet i Koskenkorvas likörportfölj och är gjord på färska rabarber och granatäpple. Tillsammans med basen på Koskenkorva vodka bildar de naturliga råvarorna en ljuv förening mellan sött och syrligt samt uppvisar både en äkta och harmonisk smak.

– Det överväldigande mottagandet av de tidigare likörlanseringarna är helt fantastiskt och ett kvitto på att det här är produkter som tilltalar många av våra svenska konsumenter. Det är därför extra roligt att redan nu kunna lansera ytterligare en produkt av samma höga kvalitet, säger Catrin Söderberg, Senior Brand Manager på Altia.

Koskenkorva Rhubarb är kan serveras kall som den är eller att använda som bas i uppfriskande drinkar tillsammans med andra passande tillbehör. Alkoholhalten är 21% och liksom varumärkets övriga likörer presenteras den i en tidlös glasflaska med unik träkork.

– Eftersom pandemin håller oss i ett järngrepp är det fortsatt svårt att umgås med nära och kära ute på barer och restauranger. Vi ser ett ökat intresse för att prova nya smaker och drinkar hemmavid, vilket gör det extra kul att kunna erbjuda den här produkten just nu, säger Catrin Söderberg.

I framkant inom hållbarhetsarbete
Koskenkorva är en anrik finsk kvalitetsvodka och destilleriet i Finland räknas idag som ett av de främsta inom hållbar dryckestillverkning. Koskenkorvas investering i cirkulär ekonomi tilldelades ”The Green Company of the Year Award” 2018 av den internationella publikationen för dryckeshandel – The Drinks Business.

– Sedan 2014 har vi minskat destilleriets koldioxidutsläpp med 50 procent, säger Catrin och tillägger:

– Vi har en återvinningsgrad på 99,9% och till och med kornet som är kvar efter vodkadestilleringen används för att driva destilleriets egen bioenergianläggning.

Koskenkorva Rhubarb lanserades den 4 februari i Systembolagets beställningssortiment.

relaterat

annons

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

  • Skny Btch

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.