Med inspiration från te-världen lanserar Orkla FoodSolutions nu Årets sill till svenska restauranger och krögare.
Tanken med Årets sill från Abba är att komplettera julbordets mer klassiska sillsmaker med en spännande och innovativ smak. Årets sill 2018 är Earlgrey, citrus och honung.
– Bergamott är en smakgivare i Earl Grey-te och fungerar även alldeles lysande tillsammans med sill. Sillen får en intressant och varm smak som vi balanserat upp med toner av honung, citrus och peppar, säger Ellinor Persson, marknadschef på Orkla FoodSolutions.
Vad är Årets sill enligt Orkla FoodSolutions?
- Alltid en klar inläggning och med en unik smak varje årför att skapa engagemang och intresse.
- Görs på finaste höstsillensom har en perfekt fetthalt och ger en fin inläggning med lite rundare smak.
- Skuren i mindre bitarvilket ger ett aptitligt intryck och gör att den räcker till fler på julbordet.
- Ser ut och uppfattas som
- Självklart MSC-märktliksom våra övriga sillar.
- Läggs enbart in en bestämd mängdvarje år så först till kvarn gäller.
- Säljs enbart som storhushållsproduktoch finns inte att köpa i butik.