annons

Foto Pressbild
Foto Pressbild

Klassiker i

ny skepnad.

Göteborgsklassikern med över ett sekel på nacken ömsar nu skinn. Inför Göteborgs jubileumsfirande vänder Göteborgs Rapé blicken tillbaka till staden där allt började och rullar ut en färsk förpackningsdesign som är här för att stanna.

I samband med att Göteborg i år firar 400 år vill Göteborgs Rapé hylla hemmamarknaden och klär förpackningen i en ny kostym med Göteborgsmotiv där havet och institutionen Feskekörka står i centrum. Med den nya designen vill man hylla snushuvudstaden Göteborg och dess hamn där grunden lades för varumärke som smak.

-Det kommer att bli ett historiskt år när Göteborg tillsammans firar 400 år. Därför känns det extra roligt att vår nya design möjliggör för kommande generationer att alltid kunna ha en bit av Göteborg i sin ficka, säger Mattias Schyberg, produktutvecklare på Swedish Match.

Med den nya designen har man adderat en ny typografi i guld, förenklat de grafiska elementen och gjort en uppdatering av den välkända och ikoniska Rapé-blå färgen. Dosornas form förblir oförändrad och innehållet är densamma som tidigare, med fokus på snushantverk och hög kvalitet.

-Vi ville uppdatera designen för en mer enhetlig och modern känsla, men samtidigt inte tumma på snushantverket och den höga kvalitén som alltid varit en del av Göteborgs Rapés DNA. Vi vet att Göteborgs Rapés dosa med sin typiska blå är älskad av snusare i hela Sverige och dosornas ikoniska form fortfarande kommer att kännas igen men samtidigt kännas lite mer samtida, säger Stefan Garvander, Marketing Manager på Swedish Match.

relaterat

annons

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

  • Skny Btch

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.