Campari vill lyfta unga kreatörer och inspirera till mer kreativitet. Därför har man lanserat den nya filmskapartävlingen Campari Film Challenge.
Målet med den nya filmskapartävlingen Campari Film Challenge är att lyfta unga kreatörer och uppmuntra till att våga satsa på sin dröm. Tävlingen utmanar kreatörer att genom en kortfilm tolka den Italienska aperitivon Campari. Vinnaren av tävlingen får den unika möjligheten att synas under Stockholms filmfestival och får sin film visad för några av de främsta filmskaparna i Sverige. Vinnaren erhåller även ett stipendium värde 50 000 kronor.
– Campari har i över hundra år uppmuntrat till kreativitet, skapande och passion. Vi är glada att genom Campari Film Challenge kunna fortsätta med det och stötta unga kreatörer i Sverige. Vi ser med spänning fram emot att se allas bidrag, säger David Kringlund, brand manager Nigab.
Bidragen bedöms bland annat utefter kriterier som kreativitet, klippning och story. Juryn som utser vinnaren består av David Kringlund, brand manager på Nigab, Benjamin Cotton, director of photography och Beatrice Karlsson, programkoordinator på Stockholm filmfestival.
– Campari Film Challenge är ett viktigt initiativ i att stötta unga och hjälpa dem uppfylla sina drömmar. Vi är mycket glada att Campari vill samarbeta med Stockholms filmfestival och ser fram emot att visa upp vinnaren under festivalen i höst, säger Beatrice Karlsson, programkoordinator, Stockholms filmfestival.