Uppmanar till dialog om mäns hälsa
Foto: Pernod Ricard

Uppmanar till dialog om mäns hälsa

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

annons

Det irländska whiskeymärket uppmanar till dialog om mäns hälsa, till förmån för Movember, i en kampanj som pågår under hela november.

Movember – välgörenhetsorganisationen som grundades 2003, känd för den välvårdade mustaschloggan – arbetar året runt med att öka kännedomen kring prostatacancer, testikelcancer och mental ohälsa bland män. En stor del av arbetet handlar om att uppmana både män och kvinnor att prata mer om dessa ämnen, och sprida kunskap som hjälper till att fånga upp tidiga tecken på sjukdom.

Som en del i kampen skänker Jameson 100 000 kronor till Movember för att bidra till ökad kännedom om organisationens arbete, och uppmanar samtidigt andra att bidra med sitt engagemang. För att ytterligare sprida kunskap om de frågor som Movember engagerar sig i och hur alla kan vara med och bidra, aktiverar Jameson sitt breda nätverk runtom i Sverige.

Oavsett om det är genom att odla den välkända mustaschen, donera pengar eller fråga en vän hur han egentligen mår, vill Jameson uppmuntra alla att dra sitt strå till stacken för att hjälpa män att leva längre och hälsosammare liv.

– Jameson är stolta över att återigen stötta Movember för att bidra till, och öka kännedomen om, deras viktiga arbete. Vi uppmuntrar alla att engagera sig och understryker att det är relevant för kvinnor såväl som män att förbättra förutsättningarna för mäns hälsa, då vi alla har en man i vår närhet som betyder mycket för oss. Vi vill genom vårt engagemang uppmuntra till livsviktiga samtal om mäns hälsa och informera folk om hur de kan bidra, i stort och smått, både till sin egen och sina närståendes hälsa, säger Johanna Elshult, Senior Brand Manager för Jameson Sverige.

Organisationen Movember är icke-statlig och därmed beroende av donationer. Både män och kvinnor engagerar sig idag i Movembers arbete och tillsammans har man globalt finansierat 1200 olika projekt som räddat och förbättrat livet för män runt om i världen.

relaterat

Bara gubbar i topp – i år igen
Öl

Bara gubbar i topp – i år igen

För tredje året i rad har branschorganisationen Sveriges Bryggerier kartlagt vilken kändis det svenska folket helst skulle vilja dricka en öl med.

Plocka din smaksymfoni på Hallongården
sommar

Plocka din smaksymfoni på Hallongården

Anna Biärsjö driver den anrika släktgården Hallongården tillsammans med sin föräldrar Johan och Kerstin och maken Ola Biärsjö. Självplocket av bär och blommor är i full gång för sjunde säsongen.

De bästa städerna för kaffeälskare
Kaffe

De bästa städerna för kaffeälskare

Kaffe, den universellt älskade drycken vi inte kan få nog av. Med mängder av varianter och minst lika många kaffeställen över hela världen, vilken huvudstad är mest besatt av kaffe?

Ökat intresse för take away
Hemleverans

Ökat intresse för take away

Dometic har gjort en kartläggning av svenskarnas take away-vanor i samarbete med Food & Friends. Siffrorna, som nu presenteras för första gången, visar att konsumenterna efterfrågar en förbättring i branschen.

Designa din egen G&T i sommar på Gordon’s Staycay Tour
Event

Designa din egen G&T i sommar

Gordon’s populära sommarkiosk återvänder i sommar och besöker hotspots över hela Sverige, Danmark och Norge och erbjuder en av våra mest älskade sommarcocktails med en staycation-twist.

Nu kommer Sveriges första pantbara vinförpackningar
Miljö

Nu kommer Sveriges första pantbara vinförpackningar

Att panta förpackningar via mobilen när det är dags att återvinna blir alltmer populärt hos svenska konsumenter. I början på juli 2021 kommer de första pantbara vinförpackningarna genom Bower att finnas i butik i Sverige.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.