Coca-Cola stöttar restaurangbranschen med nytt initiativ
Olivia Enquist, marknadsdirektör Coca-Cola AB. Foto: Coca-Cola

Stöttar restaurangbranschen med nytt initiativ

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

annons

Med ett nytt initiativ vill varumärket stötta hotell, caféer, barer och restauranger genom att bjuda på upp till 200 000 drycker.

Det görs med initiativet Vi bjuder dig på en Coca-Cola för att inspirera gäster att hitta tillbaka till sitt favoritställe, under rådande riktlinjer om social distansering.

För att hjälpa till att göra skillnad har Coca-Cola under våren genomfört flera initiativ. Däribland har Svenska Röda Korset tilldelats fyra miljoner kronor från The Coca-Cola Foundation för hjälpinsatser kopplade till covid-19. Coca-Cola European Partners i Sverige har även stöttat restauranger i syfte att öka försäljningen av hämtmat. Nu tar Coca-Cola ett nytt initiativ och ger flaskor med dryck till hotell, caféer, barer och restauranger runt om i Sverige. Restaurangerna kan sedan bjuda sina gäster på en gratis Coca-Cola mot uppvisande av en digital kupong.

Covid-19 hade en omedelbar negativ effekt för en rad företag, inte minst inom hotell- och restaurangbranschen.

– Genom att dra nytta av styrkan i Coca-Colas varumärke hoppas vi kunna stötta hotell, caféer, barer och restauranger som kämpat hårt under det senaste halvåret. De är en viktig del för vår verksamhet och det här är ett sätt för oss att bidra till deras återhämtning och få fler gäster att komma tillbaka, säger Samantha Walker, marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners i Sverige.

Vi bjuder dig på en Coca-Cola är en del av kampanjen Open Like Never Before som inleddes med ett manifest om förändring skrivet av den prisbelönte spoken word-artisten George The Poet. Till sin hjälp att sprida budskapet om möjligheterna med det nya normala tar Coca-Cola i Sverige nu hjälp av en rad välkända profiler. Bland personligheterna finns Therese Lindgren, Marie Serneholt och Eric Saade men också profiler från de svenska fotbollslandslagen med förbundskapten Janne Andersson och landslagsspelarna Caroline Seger, Kosovare Asllani, Nilla Fischer, Alexander Isak och Mikael Lustig.

– Vi är alla påverkade av covid-19 och vi har fått se vår värld med nya ögon. Vi bjuder dig på en Coca-Cola är en del av kampanjen Open Like Never Before som grundar sig i tanken om att vi inte behöver återgå till vad som varit, utan att vi kan blicka framåt och göra saker annorlunda. Syftet är att inspirera till reflektion om hur vi alla kan bidra till att förändra världen till det bättre och uppskatta sådant som vi tidigare tagit för givet, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör Coca-Cola AB.

Vi bjuder dig på en Coca-Cola – så här går det till
På ett antal hotell, caféer, barer och restauranger runt om i Sverige går det från och med den 21 september till och med 15 december 2020 att ta del av initiativet Vi bjuder dig på en Coca-Cola. Besök coca-cola.se/dincoke för att ladda ned en kupong som du sedan kan lösa in hos deltagande restauranger mot en gratis Coca-Cola i glasflaska. På samma sida hittar du också information om vilka försäljningsställen som deltar i initiativet.

relaterat

Swisha en livsviktig fika!
Kampanj

Swisha en livsviktig fika!

Nu rullar bake off-varumärkets Rosa Kanelbulle-kampanj igång. Under hela oktober kan du swisha en rosa bulle till någon du tycker om.

Orkla lanserar chipspåsar med fossilfri plast
Hållbart

Chipspåsar med fossilfri plast

Chipsvarumärket börjar nu gradvis lansera nya påsar gjorda med finsk tallolja, som är en restprodukt från skogsindustrin.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

annons

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.