Santa Maria och foodora stöttar restaurangbranschen med unika konceptet ”Tacotarian”
Foto: Paulig

Restaurangbranschen stöttas med unikt koncept

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

annons

Swedish Tonic

Snart kan Sveriges alla taco-älskare välkomnas till den nya digitala restaurangkedjan Tacotarian.

I ett samarbete mellan foodora och varumärket Santa Maria samt ett antal utvalda restauranger lanseras en taco-kedja på 25 platser runt om i Sverige. Det innovativa konceptet ger lokala restauranger möjlighet att bredda sitt utbud och därigenom skapa nya tillväxtmöjligheter i en hårt ansatt bransch.

Den nya restaurangkedjan Tacotarian vänder sig till alla taco-älskare runt om i Sverige som vill ha snabb leverans av Sveriges nationalrätt – tacos. Inom ramen för det nya konceptet tillhandahåller foodora utbildning och utrustning till de lokala restaurangerna medan Paulig, som äger varumärket Santa Maria, står för ingredienser. Menyn har tagits fram av båda parter.

– Med Tacotarian vill vi ta vår universellt älskade rätt till nya höjder och erbjuda ett spännande och trendsättande koncept. Smaken står självklart i centrum och med kryddor, såser och toppings kan du enkelt smaksätta ditt val av protein. Eftersom Paulig vill främja en hälsosam livsstil vill jag dock slå ett extra slag för Gold&Green Pulled Oats®, som är ett veganskt protein baserat på nordisk havre och ärtor och som kommer att finnas med på menyn, säger Kristina Hovmöller, Country Manager Out of Home på Paulig i Sverige.

Den lokala restaurangen blir genom Tacotarian del av en nationell restaurangkedja och konceptet fungerar som ett tillägg till restaurangens ordinarie utbud i syfte att stärka konkurrenskraften. Med samarbetet vill foodora och Santa Maria skapa värde för restaurangerna och ge dem en skjuts i en utmanande tid.

– Restaurangbranschen har lidit hårt under corona-epidemin och detta är vårt bidrag för att se till att de kan stärka sina muskler för att överleva. Samarbeten är en förutsättning för att skapa förändring, därför har vi valt att samarbeta med Paulig och varumärket Santa Maria, som likt oss vill skapa bättre förutsättningar för en otroligt viktig bransch som just nu går igenom stora utmaningar, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.

Att valet föll på just tacos är ingen slump. Svenskarnas kärlek till tacomys är som bekant stor och maten fyller en viktig roll i mångas liv, utöver att mätta hunger.

– Tacos är verkligen en glädjespridare, som erbjuder både fantastiska smaker och fyller en viktig social roll. Det är ett tillfälle att njuta, slappna av och spendera tid med dina nära och det har vi nog ett extra stort behov av just nu. Vi är därför väldigt glada över att tillsammans med foodora kunna ta ut Tacotarian-konceptet till restaurangköken och stötta deras verksamhet på det sätt vi kan bäst – med fantastiska smaker, säger Kristina Hovmöller.

relaterat

Nätförsäljningen av alkoholfri öl slår rekord
Alkoholfritt

Nätförsäljningen av alkoholfri öl slår rekord

Alkoholfria drycker har blivit allt mer populärt i Sverige de senaste åren, särskilt alkoholfri öl. Nu visar färsk statistik att försäljningen av alkoholfri öl på nätet har slagit rekord i coronatider.

Världens bästa bar finns i London
Utmärkelser

Världens bästa bar finns i London

Den 5 november direktsändes prisutdelningen, där över 500 internationella personer med insyn i branschen har röstat fram världens 50 bästa barer.

Rekrytering

Han ska stärka organisationen i Norden

The Livekindly collective, som nyligen förvärvade det svenska varumärket Oumph!, anställer nu Kieran Youngman som General Manager för den nordiska marknaden.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.