Öppet brev till Livsmedelsverket

Dela på linkedin
Dela på email

annons

Konsumentföreningen Äkta vara har skrivit ett öppet brev till Livsmedelsverket om smördeg.

Smördeg fick en stor mängd nomineringar till antipriset Årets matbluff och en deg röstades dessutom fram som ”vinnare”. Konsumentföreningen Äkta vara har skrivit ett öppet brev till Livsmedelsverket, där de kräver att de ser till att ta bort undantaget från EU:s regler, som gör att smördeg inte behöver innehålla smör.

relaterat

Nu ska Sveriges bästa sommelier koras
Tävling

Nu ska Sveriges bästa sommelier koras

Nu drar tävlingen igång som ska kora Sveriges bästa kvinnliga sommelier. Bakom LiIy Bollinger Award står det anrika champagnehuset Bollinger och Arvid Nordquist.

Brasserie Astoria öppnar 15 mars
Restaurang

Brasserie Astoria öppnar 15 mars

I mars öppnar Frantzén Groups nya restaurang på Nybrogatan 15. Brasserie Astoria består av en kulturmärkt foajé, stor bar, matsal, bakficka ett öppet kök samt en vinbar.

Alkoholstoppet skadar jobb och företag
corona

Alkoholstoppet skadar jobb och företag

Regeringens beslut att förlänga alkoholstoppet trots att smittspridningen på restaurang är nästan obefintlig skadar jobb och företag. Nu måste det komma ett direkt stöd till alla de restauranger som tvingas stänga, anser Visita.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.