annons

Årets julklapp: Kända profiler skapar exklusiva upplevelser tillsammans med upplevelseplattformen Truestory
Foto: Truestory

Kända profiler skapar exklusiva upplevelser med Truestory

Upplevelseplattformen Truestory har tillsammans med Frida Ronge, Jonas Cramby och Dag Tolstoy skapat en serie unika personliga upplevelser som släpps lagom till julklappsletandet.

Upplevelseplattformen Truestory har tillsammans med Frida Ronge, Jonas Cramby och Dag Tolstoy skapat en serie unika personliga upplevelser som släpps lagom till julklappsletandet.

Danska upplevelseplattformen Truestory gjorde entré på den svenska upplevelsemarknaden våren 2021, med sikte att utmana en spännande bransch, men också en bransch som förknippas med relativt generiska produkter. Truestory vill med sin katalog av kurerade upplevelser, som är mer personliga, exklusiva och unika, sätta en ny standard.

– Efter pandemin är det tydligt att gemensamma upplevelser är viktigare än någonsin och vi spår att efterfrågan bara kommer öka framöver. Men vår bransch har fram till nu i princip helt missat en urban kräsen målgrupp som söker något annat än det sortiment som vår bransch ofta förknippas med. De vill ha något mer personligt och unikt, och det är i denna lucka på marknaden vill vi verka, säger Lasse Kjær, VD för Truestory.

De första nya upplevelserna som Truestory lanserar lagom till julklappsshoppingen är skapade tillsammans med kocken Frida Ronge, matjournalisten och författaren Jonas Cramby samt komikern och yogainstruktören Dag Tolstoy.

Frida Ronge, Jonas Cramby och Dag Tolstoy har alla själva varit ansvariga för att utforma en upplevelse och fått bestämma över varje detalj. Upplevelsen med Frida Ronge, som under hösten gjort stor succé som deltagare i Kockarnas Kamp, är en unik afton i japansk/nordisk anda på Fridas berömda restaurang TAK där Frida guidar deltagarna genom olika råvaror och tekniker för att sedan avnjuta en extraordinär middag på dessa råvaror tillsammans. Dag Tolstoy, kanske mest känd som komiker för den breda massan, leder en dag av yoga och meditation, som är hans andra stora passion. Jonas Cramby, en av Sveriges mest populära matskribenter, leder en food walk mellan Stockholms bästa östasiatiska restauranger.

– Jag blev jätteglad när Truestory kontaktade mig och frågade om jag ville skapa en upplevelse tillsammans med dem. Även jag har saknat utelivet under pandemin och jag ser enormt fram emot min upplevelse som är att ta med en grupp på en promenad genom det östasiatiska köket i Stockholm. Det kommer bli magiska smaker, överraskande moment och så kul, säger Jonas Cramby.

Dessa samarbeten är startskottet för en ny serie upplevelser i Truestorys sortiment: upplevelser i begränsad upplaga som skräddarsytts för Truestory av och med kända personer. Nästkommande upplevelser i serien släpps redan i början av 2022. Faller satsningen väl ut kommer Truestory även testa konceptet på de andra marknaderna.

– Vi väljer våra samarbetspartners med stor omsorg. De är otroligt kunniga inom sina områden, men också karismatiska eldsjälar som är fenomenala på att dela sin kunskap och skapa en minnesvärd upplevelse. Att få skapa skräddarsydda limited editions med de här tre otroligt inspirerande personerna, Frida, Dag och Jonas, känns otroligt kul, säger Lasse Kjær.

Truestorys upplevelser med Frida Ronge, Dag Tolstoy och Jonas Cramby går att köpa från och med den 7 december på truestory.se. Upplevelserna genomförs under Q1 2022. Antalet biljetter är begränsade. Efter nyår släpps nya upplevelser med nya kända namn.

relaterat

annons

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

  • Skny Btch

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.