Heja-linjen skapar arenakänsla för ett fotbolls-EM från soffan
Foto: Coca-Cola

Hejaramsor i telefon Coca-Colas nya grepp

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

annons

Coca-Cola tar till ett nytt marknadsföringsgrepp genom att erbjuda hejaramsor i telefon under fotbolls-EM och hoppas det ska sälja mer dryck.

Som bekant är de publika förutsättningarna för fotbolls-EM annorlunda i år med kvarvarande coronarestriktioner och ett mästerskap utspritt över hela kontinenten. Då måste man också ta till nya marknadsföringsgrepp för att sälja mer via fotbollen och för Coca-Colas del innebär det, bland annat, en heja-linje. Det innebär, i all enkelhet, att man kan ringa ett nummer, höra en inspelad förbundskapten Janne Andersson och sedan få lyssna på fyra hejaramsor och en hejaklacksversion av EM-låten ”Flaggan i topp”.

– Coca-Cola är ett självklart val för många när de samlas i sofforna för att heja fram vårt herrlandslag i EM, menar Coca-Colas svenska varumärkeschef Victoria Adolfsson.

– Vi vill därför hjälpa till att maxa upplevelsen och bjuda på den speciella känslan som infinner sig när tusentals människor hejar tillsammans, tillägger hon.

relaterat

Bara gubbar i topp – i år igen
Öl

Bara gubbar i topp – i år igen

För tredje året i rad har branschorganisationen Sveriges Bryggerier kartlagt vilken kändis det svenska folket helst skulle vilja dricka en öl med.

Plocka din smaksymfoni på Hallongården
sommar

Plocka din smaksymfoni på Hallongården

Anna Biärsjö driver den anrika släktgården Hallongården tillsammans med sin föräldrar Johan och Kerstin och maken Ola Biärsjö. Självplocket av bär och blommor är i full gång för sjunde säsongen.

De bästa städerna för kaffeälskare
Kaffe

De bästa städerna för kaffeälskare

Kaffe, den universellt älskade drycken vi inte kan få nog av. Med mängder av varianter och minst lika många kaffeställen över hela världen, vilken huvudstad är mest besatt av kaffe?

Ökat intresse för take away
Hemleverans

Ökat intresse för take away

Dometic har gjort en kartläggning av svenskarnas take away-vanor i samarbete med Food & Friends. Siffrorna, som nu presenteras för första gången, visar att konsumenterna efterfrågar en förbättring i branschen.

Designa din egen G&T i sommar på Gordon’s Staycay Tour
Event

Designa din egen G&T i sommar

Gordon’s populära sommarkiosk återvänder i sommar och besöker hotspots över hela Sverige, Danmark och Norge och erbjuder en av våra mest älskade sommarcocktails med en staycation-twist.

Nu kommer Sveriges första pantbara vinförpackningar
Miljö

Nu kommer Sveriges första pantbara vinförpackningar

Att panta förpackningar via mobilen när det är dags att återvinna blir alltmer populärt hos svenska konsumenter. I början på juli 2021 kommer de första pantbara vinförpackningarna genom Bower att finnas i butik i Sverige.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.