annons

Heja-linjen skapar arenakänsla för ett fotbolls-EM från soffan
Foto: Coca-Cola

Hejaramsor i telefon Coca-Colas nya grepp

Coca-Cola tar till ett nytt marknadsföringsgrepp genom att erbjuda hejaramsor i telefon under fotbolls-EM och hoppas det ska sälja mer dryck.

Coca-Cola tar till ett nytt marknadsföringsgrepp genom att erbjuda hejaramsor i telefon under fotbolls-EM och hoppas det ska sälja mer dryck.

Som bekant är de publika förutsättningarna för fotbolls-EM annorlunda i år med kvarvarande coronarestriktioner och ett mästerskap utspritt över hela kontinenten. Då måste man också ta till nya marknadsföringsgrepp för att sälja mer via fotbollen och för Coca-Colas del innebär det, bland annat, en heja-linje. Det innebär, i all enkelhet, att man kan ringa ett nummer, höra en inspelad förbundskapten Janne Andersson och sedan få lyssna på fyra hejaramsor och en hejaklacksversion av EM-låten ”Flaggan i topp”.

– Coca-Cola är ett självklart val för många när de samlas i sofforna för att heja fram vårt herrlandslag i EM, menar Coca-Colas svenska varumärkeschef Victoria Adolfsson.

– Vi vill därför hjälpa till att maxa upplevelsen och bjuda på den speciella känslan som infinner sig när tusentals människor hejar tillsammans, tillägger hon.

relaterat

annons

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

  • Skny Btch

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.