ELDSTICKAN - En blivande svensk designklassiker
Foto: EK PR

En blivande svensk designklassiker

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

annons

Det svenska tändsticks- och ljusföretaget ger tändstickorna nytt liv med vackra och lekfulla färger i eleganta förpackningar i glas.

ELDSTICKAN grundades av Martina Sahl 2017, idén till företaget uppkom när Martina febrilt sökte efter tändstickor med vacker förpackning till sitt hem utan att finna något på marknaden som föll henne i smaken. Det tog inte lång tid innan ELDSTICKAN var ett faktum och processen till att ta fram de eleganta förpackningarna förverkligades.

– Min vision är att skapa en självklar och tidlös inredningsdetalj som i sin enkelhet kan bidra till ett vackrare och mer personligare hem, säger Martina.

I sortimentet finns en liten och stor tändsticksglasburk, refill samt handstöpta ljus. Produkterna finns i flera olika färger och i vackra presentförpackningar – en perfekt gå bort gåva. Tändstickorna handpackas i Sverige och de handstöpta ljusen tillverkas i samma fabrik som Svenskt Tenn.

– Vi är väldigt glada över att ELDSTICKAN har valt oss som PR-Partner och ser fram emot att arbeta tillsammans med varumärket på deras resa till att bli en ny svensk designklassiker, säger Madeleine Ek Brentmar, VD EKPR & Kommunikation.

Idag finns ELDSTICKAN i över 300 butiker i 10 länder. Du hittar ELDSTICKAN i utvalda butiker samt på www.eldstickan.com.

relaterat

Bara gubbar i topp – i år igen
Öl

Bara gubbar i topp – i år igen

För tredje året i rad har branschorganisationen Sveriges Bryggerier kartlagt vilken kändis det svenska folket helst skulle vilja dricka en öl med.

Plocka din smaksymfoni på Hallongården
sommar

Plocka din smaksymfoni på Hallongården

Anna Biärsjö driver den anrika släktgården Hallongården tillsammans med sin föräldrar Johan och Kerstin och maken Ola Biärsjö. Självplocket av bär och blommor är i full gång för sjunde säsongen.

De bästa städerna för kaffeälskare
Kaffe

De bästa städerna för kaffeälskare

Kaffe, den universellt älskade drycken vi inte kan få nog av. Med mängder av varianter och minst lika många kaffeställen över hela världen, vilken huvudstad är mest besatt av kaffe?

Ökat intresse för take away
Hemleverans

Ökat intresse för take away

Dometic har gjort en kartläggning av svenskarnas take away-vanor i samarbete med Food & Friends. Siffrorna, som nu presenteras för första gången, visar att konsumenterna efterfrågar en förbättring i branschen.

Designa din egen G&T i sommar på Gordon’s Staycay Tour
Event

Designa din egen G&T i sommar

Gordon’s populära sommarkiosk återvänder i sommar och besöker hotspots över hela Sverige, Danmark och Norge och erbjuder en av våra mest älskade sommarcocktails med en staycation-twist.

Nu kommer Sveriges första pantbara vinförpackningar
Miljö

Nu kommer Sveriges första pantbara vinförpackningar

Att panta förpackningar via mobilen när det är dags att återvinna blir alltmer populärt hos svenska konsumenter. I början på juli 2021 kommer de första pantbara vinförpackningarna genom Bower att finnas i butik i Sverige.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.