Årets Kock 2020 blir ett digitalt event under flera dagar med final 17 september
Foto: Samuel Unéus

Årets Kock 2020 genomförs digitalt

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

annons

Swedish Tonic

SM i professionell matlagning kommer att genomföras digitalt den 17 september istället för den 17-18 september som tidigare har kommunicerats.

Förutom, att kora Sveriges bästa kock, kommer evenemanget bestå av flera digitala event och seminarium under samma vecka.

– Årets Kock 2020 blir en helt ny satsning och en möjlighet att skapa något nytt för branschen. Istället för att ställa in eller flytta fram finalen med tanke på det rådande läget så har vi sett detta som en möjlighet att göra en omstart för branschen och något positivt att se fram emot i september, säger Andreas Stenberg, VD för Årets Kock AB.

Finalen sker på Annexet den 17 september utan publik och kommer att livesändas i olika kanaler. Om rådande läge tillåter kommer det fortfarande finnas möjlighet att ta in viss publik.

– Finalen och tävlingsmomenten kommer fortfarande att genomföras i tävlingsköken på Annexet. Det kommer vara lika viktigt med precision, tid och presentation av rätterna som tidigare och det kommer vara lika stor utmaning att bli Årets Kock i år som tidigare, säger Tom Sjöstedt, tävlingsledare för Årets Kock 2020.

Nyligen genomfördes uttagningen av de 24 bidrag som gått vidare till kvaltävlingen den 9-10 juni. Den 10 juni kommer finalisterna som går vidare till finalen att presenteras. Mer information om Årets Kocks digitala evenemang presenteras längre fram.

relaterat

Nätförsäljningen av alkoholfri öl slår rekord
Alkoholfritt

Nätförsäljningen av alkoholfri öl slår rekord

Alkoholfria drycker har blivit allt mer populärt i Sverige de senaste åren, särskilt alkoholfri öl. Nu visar färsk statistik att försäljningen av alkoholfri öl på nätet har slagit rekord i coronatider.

Världens bästa bar finns i London
Utmärkelser

Världens bästa bar finns i London

Den 5 november direktsändes prisutdelningen, där över 500 internationella personer med insyn i branschen har röstat fram världens 50 bästa barer.

Rekrytering

Han ska stärka organisationen i Norden

The Livekindly collective, som nyligen förvärvade det svenska varumärket Oumph!, anställer nu Kieran Youngman som General Manager för den nordiska marknaden.

Nyhetsbrev

Ta del av recept och nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

annons

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter före alla andra, anmäl dig till nyhetsbrevet nedan!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev godkänner du våra allmänna villkor och vår personuppgiftspolicy.